خوابالو.

سلام.

فکر کنيد يه هفتست تا ساعت ٢.۵بيدارم.بيداريم.

آبجي کوچيکه تصميم گرفته بود بعد ماه رمضون شهرزاد ببينيم.

برخلاف باقي تصميماتش انجامش داد.

فقط شبي چار قسمت ميبينيم.امشب فصل اول تموم ميشه

. صبحام که عشق خاله بيدار ميکنه.

بعد از ظهرم مهمون و مهموني.

خستم.خوابم مياد.شام.نماز.شام.خواب نه.شهرزاد زورکي و خواب.

تقليد

سلام.

يکي از چيزاي ديگه هم که ازش بدم مياد تقليد کردنه.

نميدونم چرا بدم مياد اداي يه نفر رو در بيارم.مثل يه نفر ديگه باشم.

الگو ندارم اصلا.

يا تيکه کلام يه نفر ديگه رو دوست ندارم بدزدم.

فکر کنيد يه زماني استاد توي برنامش با پشت دست ميکوبيد تو دهن شاگرداش. هرکاري کردم تقليد کنم ازش نتونستم.

تواناييش رو شايد چون ندارم بدم اومده از اين کار.

برنده باش

سلام. آقاي گلزار از نوع محمدرضا هم مجري شد. توي ماه عسل اومده بود،گفت ميخوان يه برنامه مسابقه بسازن. شرکت کننده ها اگه به١۵تا سوال جواب بدن صد ميليون تومن جايزه ميگيرن. شبکه سه ميذاره اسمشم برنده باشه. ميگفت با يه دکور متفاوت که توي ايران ديده نشده ميان. با اينکه از مجريش خوشم نمياد زياد ولي منتظرم ببينم چي به چيه. #ادوست جوني که نوشته هات نيست ،کجايي؟؟؟دل هوايت کرده دختر جوني؟؟؟

تفاوت

سلام. ديشب توي شبکه افق يه مستند گذاشته بود. آقاهه رفته بود روسيه. به ايرانيا ميگفت چند تا اسم فوتباليست تيم ملي رو بگين ميگفتن تند تند. به روسا ميگفت اسم چند تا فوتباليست تيم ملي خودتون رو بگين بلد نبودن. بعد از همونا ايرانيا ميپرسيد اسم چندتا نويسنده ايراني رو ،بلد نبودن. ولي روسا تند تند ميگفتن. حالا ما به کجا ميرويم ،معلوم نيست. #من اگر اسم نويسنده بلد نيستم که چند تا بلدم،اسم فوتباليست هم بلد نيستم.

چهارمين پسر

سلام. يه روز توي مسابقه جدول شبکه سه،يه نفر از مشهد زنگ زد. منم مثل هميشه گفتم.عمرا ببره همون اول ميبازه. سي امتياز،شصت امتياز نود امتياز...صدو پنجاه امتياز گرفت. فاميلش رو يادم نمياد ولي اسمش عمادالدين بود. از اونموقع تصميم گرفتم اسم پسر چهارمم رو بذارم عماد الدين. از قبلم اين اسم رو دوست داشتم.ولي توي مهد يه عماد داشتيم خيلي شيطون بود. ولي دوباره خواستم اين اسم رو.معني هم که داره.

عيد فطر

سلام. ماه رمضونم تموم شد.يک ماه مثل برق گذشت. به قول زنداييم ،واي يازده ماه ديگه ماه رمضون چه کار کنيم. توقع نداشتيم عيد بشه ولي شد. عيدتون مبارک.

من چه شکليم..؟؟؟

سلام. پارسال شهريور،يه سوالي کرده بودم. اينکه فکر ميکنيد چه جور آدمي هستم و چه شکليم. ارديبهشت امسال هم گفتم هر سوالي ازم داريد بپرسين جواب ميدم. چند وقت پيش توي وبلاگ شميم تقريبا همين چيزا رو صندلي داغ کرده بودن. خودمم تصميم داشتم دوباره بپرسم اينا رو. چون اونموقع تازه سه ماه بود انار سرخ رو درست کرده بودم.،دوستام نميشناختنم.اما الان يه سال شده. خوشحال ميشم جواب بدين. تعريف الکي هم ممنوع.

روياي حرص در آر...

سلام. صبح قبل از نماز عجيب حرص مي خوردم . دلم مي خواست يه شغل خوب پيدا کنم و پولام رو جمع کنم،گوشي بگيرم،گواهي نامه بگيرم بعد با داداشم پول بذاريم روي هم ماشين بخريم. بعد خونوادگي بريم تفريح و گردش.بعد از تصميم براي تفريح رفتن به خاطر جمعيت زياد و طول راه و خستگي کنسلش نکنيم. يا دونفر قاچاقي با موتور و ماشين بقيه برن و باقي رو نبرن. دلم يه شغل خواست که براي پول گرفتن سه ساعت منت نکشم. خودم پول در بيارم و هرچيزي خواستم بگيرم. چقدر عقده اي شدم من. چه روياهايي به سرم ميزنه. چه حرصي خوردم رو صورتم جوش زد. اي خدا شکرت.خودت مواظبم باش.
ادامه نوشته

شغل سخت٢

سلام. يکي ديگه از شغلاي سخت دنيا معلم کلاس اول بودنه. فکرش رو بکنيد به يه عالم بچه بيست،سي تا يهويي که هيچي از حروف نميدونن چيزي ياد بدي. دست خط بچه هم همون موقع تثبيت ميشه. تازه بگيري اونارو ساکت کني. خيلي سخته. +يه سنجاقک اومده توي خونمون. ياد شعره افتادم که ميگه. شاپرک خسته ميشه،بالهاشو زود ميبنده ،روي گلا ميشينه ،شعر ميخونه ميخنده. ولي يادم نمياد مال چي بود.

تلويزيون

سلام. ديشب داشتم سر دلبران رو ميديدم ،متوجه شدم کاوه پسر بهمن چقدر شبيه يه نفره. خاطرات کودکي زنده شد برام.البته نوجواني. اين پسره که،توي ماه عسل آورده بودنم تقريبا مثل يکي از کارورزايي بود که باهم توي يه مهد بوديم. ديشب آبجي کوچيکه نذاشت سر سفره خدا رو تا آخر ببينم.نفهميدم تهش چي شد.

سؤال

سلام. ميدونيد؟يه سؤاليه خيلي وقته ذهنمو درگير کرده. اونم اينه که اون قومايي که عذاب شدن آثارشون کجاست. اصلا کجاي اين زمينن؟؟؟ خدا جون گفته روي زمين سير کنيد و از گذشتگان عبرت بگيرين. من توي نت فقط ديدم که کشتي حضرت نوح رو پيدا کردن. خيلي دلم ميخواد اون اقوام ديگه مثل قوم حجر و قوم لوط و قوم حضرت صالح و ...پيدا بشن.

خدايا شکرت دو عالمه.

سبحانک يا لا الله الا انت،الغوث الغوث خلصنا من النار يا رب. پاک و منزهي تو اي خدايي که به غير تو معبودي نيست، کمکم کن کمکم کن،مارا از آتش برهان اي پروردگار. سلام شايد باورتون نشه ولي امشب رفتم.با داداش و زنداداشم.رفتم حرم. براي همتون دعا کردم.يادتون بودم.اميدوارم شماهم برام دعا کرده باشين. خداجون خيلي مهربونه.

سلام. شب قدر سه شبه.ما دوشبش رو نرفتيم بيرون. شب اول دل درد شديد داشتم شب دوم داييم اومد خونمون. شب سوم اگه نريم ديگه يعني يکي از بي لياقت ترين آدماي روي زمينيم که خدا دوستمون نداره. توقع حرم ندارم،برايکه اگه بخواي تا آخرش بشيني (که حالش به همون آخرشه)اينقده ميخوري به همه که ثوابات کباب ميشه. البته خونه همسايه هم دوست ندارم. دلم ميخواد برم امام زاده.

سرما خوردگي!!!الآن؟؟؟؟

سلام. گلو دردم شديد،بدون سرفه. آب دهنمو(ببخشيد)به زور قورت ميدم. همه خوابن من خوابم نميبره. ديروز تا ۴بعد از ظهر خواب بودم. هر روز يه ساعت اضاف ميشه. امروز فکر کنم تا۵بخوابم. البته بينش بيدار ميشم باز دوباره ميخوابم. داره کم کم گوشمم درد ميگيره. وسط هواي گرم سرماخوردگي ديگه چي بود نصيب من شد؟؟؟ گنجشکا ده دقيقه پيش بيدار شدن. موسي کو تقي و خروس همسايه تازه بيدار شدن صداشون مياد. حال ميده بيرون بخوابي لذت ببري از صداشون.

ماه ترین ماه

 یه اسمون شکایت دل من              دلم گرفتاره دلم اسیره

 

ماه تو سمت خونمون بگردون          تا تن شب رنگ تو رو بگیره

سر بزن از اونور دیوار غم                خونه مو مهمونی لبخند کن

سایه شب رو از رو کوچه بردار         دست شو  یک جای دیگه بند کن

حال منو خیلی کسا می فهمن       این طرفا هر چی دله تنگته

پنجره بارون شده شب به شوقت    ببین چقدر شهر هماهنگته

قرارمون نیمه شب همین جا           تا وقتی عطر صبح صادق میاد

وقتی اذون از اسمون هفتم            رو بال بادای موافق میاد

نقل سحر ُ رو سر شب بریز         قبل عبورت منو بیدار کن

رو سر مرداب دلم ماه شو            ماه ترین ماهِ تو تکرار کن

شاعر:عبدالله روا

سلام

امشب منو هم دعا کنید.هر سه شب قدر من رو هم دعا کنید.

 

امشب

سلام. امشب براي افطار دلمون هواي هواي حياط رو کرد و مامانم رفت حياط ۴.۵متري مون رو فرش کردتا افطار توي حياط و هواي آزاد بخوريم. جاتون خالي،چاي هل بود و سبزي و خرما و توت سفيد و پنير و سوپ. گهگاهي هم دوربين آسمون با فلش ازمون عکس ميگرفت. بعد از اذون هم بارون مهمونمون شد. خيلي حال داد جاتون خالي بود .

گربه.

سلام. يه زماني گربه خيلي دوست داشتم. اصلا وقتي خيلي کوچيک بودم گربه داشتم. بچه گربه هارو هم دوست داشتم. تا همين پارسال . گربه هه چند بار پريد توي سبد موسي تقيا جوجه هاش رو برد و خورد. خيلي وحشتناکه شاهد شکار باشي. امروزم داشتيم ميرفتيم گربه هه پريد گنجشک طفلي رو چنگ زد و برد بخورش. خيلي بدم مياد از گربه ها.نميترسم،بدم مياد.

شيبيد

سلام ديروز داشتم شبيد خشک ميسابوندم. با آبجيا داشتيم ميگفتيم کدوم يکي درسته؟؟ شبت،شبد،شويد،شبيد.!؟!؟!؟ ته تغاري ميگفت اصلش شويده)ش.فتحه.و.ي.د() آبجي کوچيکه ميگفت شبت با کلاس تره. اصلا بحثي بود . من گفتم هيچکي نميدونه اصلش چيه.حتي توي ويکي پديا و لغت نامه دهخدا فهميده نشده چيه. بعدشم رفتم خواصش رو ديدم.فيثاغورس اينا ميگفتن اونايي که صرع دارن نميدونم کدوم دستشون شيبيد بگيرن خوبه براشون. براي دل درد و معده درد و زخم معده و نفخ هم جوشوندش خوبه. شما به شيبيد چي ميگين؟؟؟

آخيش

سلام. امشب دعاتون براورده شد و رفتم حرم. خدا کنه دعاي منم برآورده شه شما حاجت روا بشين. امشب موقع رفتن توي اتوبوس،يه خانومه رو ديدم خيلي ناز ميخنديد،مسن بود.يزدي حرف ميزد،کيف کردم. توي حرم يه عالم آدم ديدم تهراني واقعي حرف ميزدن،يه دسته هم اومدن توي حرم ،دسته همشون گل بود و باهم يه شعر ،سرود يا مدح ميخوندن.خيلي کيف کردم. توراه برگشت مامانم رفت چيزي بخره. يه خونواده هم اومدن تهراني بودن.چهارتا بچه نازي داشتن. دختر کوچولوهه که حرف ميزد کيف ميکردم. توي اتوبوس برگشت هم دوتا خانوم عرب با يه دختر کوچولو ديدم.اونا هم که حرف ميزدن کيف ميکردم. خلاصه اينکه به خاطر دل پاک شما رفتم حرم.نماز زيارتم جاتون خوندم. در واقع امشب شب ميلاد امام حسن مجتبي عليه سلام،شما هم اومدين زيارت.

شغل سخت

سلام يکي از شغلاي سخت از نظر من بازيگري هستش. خيلي سخته براي اينکه يه نقش بازي کني که شايد ١٨٠درجه باهات فرق داره بايد کلي تمرين کني. شخصيت خودتم نبايد گم کني. من اگر ميبودم فراموش ميکردم رفتار و اخلاق خودم چطوري بوده.

کبک دري.

سلام. آبجي کوچيکه ديروز ميخوند:گويي بط سفيد جامه به صابون زده،کبک دري ساق پاي در قدح خون زده. رفتم کبک دري رو توي نت ديدم.خيلي هم ساق پاش قرمز نبود. طفليا دارن منقرض ميشن. منوچهري چه اسم طولاني داشته ها!!! بعد يهچيز ديگه همدريافتم. مگه به ما ياد ندادن جانوران به دو دسته بي مهرگان و مهره داران تقسيم ميشن؟؟ اونجا نوشته بودجانوران به دو دسته بي مهرگان و طنابداران تقسيم ميشن. ١٢سال بهمون اشتباه گفتن.@_@ هندوانه چه گرون شده!!!! قبل ماه رمضون ده کيلو سه تومن بود الآن ده کيلو چهل تومنه. واقعا مچکريم.چه به درد ميخوره اصلا آدم رو تشنه ميکنه.

بارون

سلام. ميشه دعا کنيد امشب برم حرم براي شما هم دعا کنم؟؟؟

سلام. دوروزه اعصابم ريخته بهم بدجوري. اگه يه وقت نظراتتون رو تاييد نکردم يا نظر نذاشتم ناراحت نشين.امکان داره چرت و پرت بگم. اگرم چرت و پرت گفتم ناراحت نشيد و به بزرگي خودتون ببخشيد. سوالم نکنيد براي همه مريضاي رواني دعا کنيد به علاوه من:-! ~_~

ستاره بچيني...

سلام. داشتم با خودم ميگفتم چقدر دلم ميخواد هوا تاريک بشه برم به ديدن ماه و ستاره ها. توي خونه ما ستاره چيدن سختي داره. بايد بشيني روي پله ها ،سرت رو ٩٠درجه به سمت بالا خم کني و يکي يکي ستاره هاي ريز رو از دل آسمون سرمه اي شب بياري بيرون .و کلي با خالقشون درد و دل کني. دلم آسمون ميخواد. ماه ميخواد. ديشب ماه خيلي قشنگ بود.

اينستاگرام.

سلام. رفته بوديم جشن اين آقا مجريه ميخواست جايزه بده چند نفر رو برد بالا ازشون پرسيد گير بکس چيه چه کار ميکنه. هرکي يه چيز گفت.يکي گفت جعبه دنده.ولي کارش رو نگفت. بعد يه کاري که کرد اين بود که يه فيلم چند ثانيه اي از اونايي که توي صفحه استد هست از دست و جيغ و هورا ها گرفت گفت هرکي ميخواد ببينه بره توي صفحم.بعد آدرس اينستاش رو داد. اومدم خونه زدم ببينم گيربکس چيه. جعبه دنده بود و کارش عقب جلو بردن ماشين بود. رفتم پاي سيستم با آبجي کوچيکه توي صفحه اين بنده خدا. نوشته بود براي ديدن فيلم و عکساش بايد خودت براي خودت اينستا داشته باشي. خوب منم درست کردم يکي. نتونستم برم. فرداش رفتم توش ديدم فالوم کرده . اون ويدئوهه که نبود.رفتم زير يکي از پستاش نوشتم آقاي آرش گيربکس همون جعبه دنده بود ها!!! ممنون که اطلاعاتمون رو زياد کردين. امروز رفتم ديدم بلاکم کرده. به نظرتون من حرف بدي زدم يا ايشون ظرفيت انتقاد نداشتن؟؟؟

نميدونم

سلام. با وجود اينکه خودم يه ارديبهشتيم نميدونم چرا از مرداي ارديبهشتي بدم مياد. البته با پوزش از همه اونايي که يه کارشون ارديبهشتي هستن و مرد. خيلي مسخرن.

من انار يه معتاد...

سلام. امروز انگار روزه بودم. روزه اينترنت. همش به ساعت نگاه ميکردم ببينم چقدر ديگه مونده. ديشب و امشب توي ماه عسل درمورد اعتياد حرف ميزدن. دخترا از معتاد شدن پدرشون ناراحت بودن و از پاک شدنشون خوشحال. اونا به مواد،مخدر معتاد بودن و کلي از ماها به اينترنت و موبايل اعتياد داريم. مواد مخدر با تمام بديهاش يه خوبي داره اونم اينه که مصرف کنندش قيافش تابلو ميشه. اما اينترنت... اخلاقا رو عوض ميکنه،باعث ميشه پدر کمتر براي بچش وقت بذاره،خواب و خوراک رو مختل ميکنه و... البته فقط معتادين بهش رو ميگم. غير از اينترنت خيلي چيزاي ديگه هم هستن که بهشون اعتياد داريم و خودمون بي خبريم.