سلام
امروز روز آخر روضه هامون بود.همه تون رو دعا کردم.
آخر روضه ,یعنی بعد از روضه ،نمیدونم کی به کی گفت کجا میری؟
بعد یکی دیگه اومد گفت هیچ موقع از کسی نپرس کجا میری.
یکی دیگه کفت آره اگه بپرسی کارش انجام نمیشه.
ولی به نظر من این چیزا به این بر میگرده که اعتقاد داری به اون حرف یا نه.
مثلا مامانم میگه وقتی خرمگس پیدا میشه توی خونه مهمون میاد.
یا تفاله چای دم کشیده به صورت عمودی روی چای باشه مهمون میاد.
اگه بچه کوچولو جارو برداره شروع کنه به جارو زدن مهمون میاد.
یکی از فامیلامون فلفل زیاد داشته انداخته دور ،از طرفی زنداییم فلفل خورش ملسه،بهش گفته چرا انداختی دور میدادی من.اونم گفته نه فلفل نباید داد به هم چون دشمن میشیم.
یا خالم توی حسینیه شون دیده یکی چاقو رو گذاشته پشت دستش میده به اونی که چاقو میخواسته پرسیده چرا اینطوری میکنی گفته آدم به دوستش چاقو نمیده.
یامیگن وقتی قیچی رو تند تند و الکی به هم بزنی دعوا میشه.
یاشنبه کارای اداری رو انجام نده که به مقصودت نمیرسی.
اصلا یه چیزایی...
شاید شما هم یه خرافاتی بینتون مرسوم باشه که انجام بدین اون اتفاق بیفته ولی ما انجام بدیم نیفته.
به نظر من همه اینا برمیگرده به میزان اعتقادمون به اون خرافه.
یه چیزی ما همیشه مهمون داریم.
+آخ جون عشق خاله امشبم خونمون میمونه.